Minden, amit vizuálisan érzékelünk, hatással van ránk, még akkor is, ha ezt észre sem vesszük, vagy nem akarjuk
Gyakran azt hisszük, hogy a legfontosabb arculati elem a logó. Persze amellett, hogy nagyon fontos és meghatározó vizuális elem, nem szabad megfeledkeznünk róla, hogy a színek már formai értelmezés nélkül is azonnal érzelmet képesek kiváltani mindannyiunkban. A színek sokkal inkább alkalmasak arra, hogy gyorsan és appercipiatív módon jutassanak el egy-egy üzenetet.
Egy átlagos napon, egy átlagos városi ember közel 2000 logóval, „arculati ingerrel” találkozik. Több tucat megszokott formai világgal már otthonában az ébredés után. Majd elolvassa a reggeli híreket, a másodpercenként beúszó hirdetésekkel… és még ki sem lépett az utcára. A mai kommunikációs zűrzavarban kitűnni szinte lehetetlennek tűnő küldetés, vagy mégsem?
A legnehezebb feladat azt eldönteni, hogy kit szeretnénk megszólítani. Pedig ha belegondolunk, a kommunikációs stílust - nemcsak verbálisan, de vizuálisan is - ennél jobban nem határozza meg semmi. Ha sikerül három bővített mondatban jól meghatározni, körülírni, hogy kiket szeretnénk megszólítani, akkor minden esélyünk megvan arra, hogy megtaláljuk a hozzájuk vezető utat is.